
dinsdag, februari 17, 2004
Bonny Huf, de weduwe van fotograaf Paul Huf, stelt een expositie samen uit het werk van haar in 2002 overleden echtgenoot. Kunstbureau ARTeria presenteert de tentoonstelling van 10 april tot en met 5 juni in Groningen.
,,Als geen ander doorgrondt Bonny Huf het wezenlijke, de ziel in het werk van haar man'', aldus ARTeria. ,,Het resultaat is zeer persoonlijk. Niet alleen de compositie bepaalt haar keuze, maar ook de herinnering, de emotie en de verhalen achter de foto.''
Paul Huf was vanaf het eerste begin actief betrokken bij de ontwikkeling van kunstbureau ARTeria. Na zijn overlijden in 2002 onderhield ARTeria contact met zijn vrouw.
Huf was een van de bekendste fotografen van het land. Bijna iedereen is wel eens met het werk van Huf in aanraking gekomen, bewust of onbewust. Met behulp van zijn portretten van vaklieden peperde bierfabrikant Grolsch een hele generatie in: ,,Vakmanschap is Meesterschap''. Zijn werk, vooral portretten en reclame, stond bekend als ,,glamorous'', hijzelf als een levensgenieter en een commerciële jongen. Dat laatste begreep hij nooit: ,,Er is een soort verwijt dat het niet kan als je geld verdient met je werk. Het wonderlijke ivoren-torenidee, het moeten lijden en in achterkamertjes wonen. Díe sfeer'', zei hij eens tegen een krant.
Bron: ANP.
,,Als geen ander doorgrondt Bonny Huf het wezenlijke, de ziel in het werk van haar man'', aldus ARTeria. ,,Het resultaat is zeer persoonlijk. Niet alleen de compositie bepaalt haar keuze, maar ook de herinnering, de emotie en de verhalen achter de foto.''
Paul Huf was vanaf het eerste begin actief betrokken bij de ontwikkeling van kunstbureau ARTeria. Na zijn overlijden in 2002 onderhield ARTeria contact met zijn vrouw.
Huf was een van de bekendste fotografen van het land. Bijna iedereen is wel eens met het werk van Huf in aanraking gekomen, bewust of onbewust. Met behulp van zijn portretten van vaklieden peperde bierfabrikant Grolsch een hele generatie in: ,,Vakmanschap is Meesterschap''. Zijn werk, vooral portretten en reclame, stond bekend als ,,glamorous'', hijzelf als een levensgenieter en een commerciële jongen. Dat laatste begreep hij nooit: ,,Er is een soort verwijt dat het niet kan als je geld verdient met je werk. Het wonderlijke ivoren-torenidee, het moeten lijden en in achterkamertjes wonen. Díe sfeer'', zei hij eens tegen een krant.
Bron: ANP.